OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi dig som är Ekonomiassistent och har 1-2 års erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent i en bred roll med både kund- och leverantörsreskontran. Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt och varar minst året ut. Möjlighet till såväl förlängning som anställning av kund finns.
Arbetsuppgifter:
Det är en blandad roll med inslag av både löpande bokföring, fakturering, krav- och påminnelsehantering, avstämningar och hantering av e-post och telefonsamtal från både leverantörer, kunder och kollegor.
Vi söker:
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har tidigare erfarenhet av en liknande tjänst. Du är van vid att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har erfarenhet av att arbeta med stora flöden av fakturor. Office-paketet hanterar du väl och du har tidigare använt dig av Excel i ditt arbete. Du har erfarenhet av att arbetat i något affärssystem (t.ex. SAP, Movex, Hogia, Jeeves, Visma.) och har både lätt för- och gillar att sätta dig in i nya system. Att ha både svenska o engelska som arbetsspråk är inget bekymmer för din del.
Som person är du noggrann, strukturerad, analytisk och har lätt för att slutför arbetsuppgifter som du har påbörjat. Du tar ett ägandeskap för dina arbetsuppgifter och genom god kommunikation med kollegor säkerställer du att ni kommer framåt i arbetet.
Ansök gärna snarast då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi