OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund söker just nu en noggrann och gladlynt Ekonomiassistent till deras kompetenta team i Örebro! Har du tidigare erfarenhet av fakturering och bokföring kan detta vara jobbet för dig!
Uppdraget är på heltid och tidsbegränsat med anledning av pågående rekryteringsprocess för att ersätta befintlig ekonomiassistent. Önskad start är omgående för att åtminstone pågå under sommarmånaderna, med möjlighet till förlängning. Just nu är det högt tryck på jobbansökningar och denna tjänst kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att visa oss vem du är!
Om tjänsten
I samarbete med övriga Ekonomiassistenter i teamet kommer du ansvara för kund- och leverantörsreskontra samt löpande bokföring och avstämningar för samtliga enheter som är anslutna till företagets redovisningscentral. Detta innefattar huvudansvar för ett antal av de anslutna enheterna, men även gemensamt ansvar för hela teamets leveranser. I detta ingår även att, i samarbete med både ekonomer och ekonomiassistenter, vara delaktig i det ständiga utvecklingsarbetet att förbättra rutiner och processer kopplat till redovisningscentralens arbetssätt.
Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter innehålla:
• Kundreskontra - fakturering i Hogia, hantera inbetalningar i Hogia och GUSTAV, påminnelse- och inkassohantering, avstämning av reskontror i både Hogia och GUSTAV samt utgöra kontaktperson mot avdelningarna i dessa ärenden.
• Leverantörsreskontra - kontroll av inscannade fakturor i Palette samt åtgärd av felaktigheter, utföra betalningar och hantera återrapportering av betalningar samt ta hand om inkommande påminnelser/inkassokrav. Utgöra kontaktperson mot avdelningarna i dessa ärenden.
• Diverse löpande bokföring samt avstämningar av likvidkonton och reskontror.
• Utgöra ett stöd till ekonomerna vid bokslut och andra rapporteringar.
Vem är du?
Till detta uppdrag söker vi dig med adekvat utbildning inom ekonomi, tidigare erfarenhet av att arbeta med både kund- och leverantörsresekontra samt en del bokföring i minst ett år. Har du inte en utbildning inom området, har du erfarit liknande erfarenheter genom tidigare yrkesroller. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Har du till och med arbetat med Hogia, Palette och/eller GUSTAV sedan innan, slänger vi gärna ett extra öga på dig!
Som person är du en analytisk och driven samt har ett genuint intresse för siffror och att nå rätt resultat i tid. Du har en positiv inställning och sprider glädje omkring dig. Andra beskriver dig som ansvarstagande och du är van vid att arbeta självständigt men har även en god samarbetsförmåga. Med ditt noggranna och strukturerade sätt prioriterar du dina arbetsuppgifter för att nå uppsatta deadlines och mål. Vidare är det viktigt att du har förmåga att hantera en dynamisk miljö samt arbeta mot olika enheter och kontaktpersoner.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02