OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges småföretagare och redovisningsbyråer genomgår en stor digital förändringsresa. Fortnox drivs av en ständig energi av att utmana gamla ineffektiva arbetssätt hos företagen och ersätta dem med automatiserade tjänster och erbjudanden inom ekonomi och redovisning. Vi är idag en stark kraft och röst för över 350 000 framsynta företag som valt att digitalisera och effektivisera tillsammans med oss i vår samarbetsplattform.
För att lyckas ta nästa steg, behöver vi stärka upp med dina kunskaper och vilja till ständig förbättring.
Om tjänsten
Du kommer att vara en del av Fortnox Finans ekonomifunktion. Du och ett par erfarna kollegor kommer att arbeta med våra kunders in- och utbetalningar. Detta handlar både om att arbeta med de större flödena och filhantering, men även att hantera avvikelser och att svara på frågor och ta fram underlag, till både kunder och kollegor i andra delar av organisationen. Denna roll är ekonomifunktionens utpost allra närmast våra kunder och du behöver ha ett gediget intresse av att verkligen förstå hur kunderna arbetar, vilka avvikelser som kan uppstå och hur du då hjälper kunden på bästa sätt.
I denna roll finns, förutom dina kollegor på ekonomiavdelningen, mycket beröringspunkter med andra kundnära funktioner, som Contact Center och handläggning. Det sker därför ett kontinuerligt utbyte av kunskap och gemensamt förbättringsarbete med dessa funktioner.
Utvecklingstakten på Fortnox Finans är hög, och som anställd hos oss får du lära dig nya saker varje dag och möjlighet att bidra till vår utveckling. Stämningen i företaget är positiv, målinriktad och prestigelös.
Om dig
Vi söker dig som vill ha ett jobb som är lärorikt, roligt och med stora möjligheter till personlig utveckling. Som person är du detaljorienterad, noggrann och serviceinriktad. Du brinner för att hjälpa andra och är van vid att hugga i där det behövs. För att trivas i rollen bör du vara lösningsfokuserad, gilla högt tempo samt ha förmågan att alltid ha kunden i centrum på ett professionellt sätt. Du är ansvarstagande och ser det som naturligt att ha som främsta fokus att tillsammans med dina kollegor lösa uppgifterna.
Vi tror att du tidigare har arbetat i ekonomiska flöden exempelvis som ekonomiassistent och du behöver ha erfarenhet av antingen Googe Docs kalkylark eller Microsoft Excel.
Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic SME. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarens bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet.
Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.
Bra att veta
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Arbetsort: Växjö eller Malmö
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande.
För frågor om tjänsten, kontakta Filip Schröder, filip.schroder@fortnox.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Försäljningschef Andreas Fridell
072-245 21 70
HR chef Sara Nylén
070-3920963
Utvecklingschef Jesper Svensson
0470-78 50 00
Testchef Ronny Gunnarsson
0470-78 50 00
Eftermarknadschef Victoria Hubertsson
0709-13 29 46
HR chef Sara Nylén
0703920963
CIO Mikael Folkesson
0470-78 50 00
chef produktägare Marcus Thomasson
070-440 28 86
Kundservicechef Anna Tinglöf
073-530 20 80
Försäljningschef Sebastian Hjortsberg
070-817 77 71