Ekonomiassistent, Heltid

Arbetsbeskrivning

Academic Work arbetar sedan 1998 med uthyrning och rekrytering av studenter och har lokalkontor på fem orter i Sverige; Stockholm, Linköping, Göteborg, Malmö och Örebro. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och Sveriges femte största bemanningsföretag. Academic Work arbetar med lösningar inom bemanning, både på deltid samt heltid. Vi hjälper även företag med rekryteringar. Academic Work verkar för att skapa kontakter mellan studenter och näringsliv. Syftet är att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter från universitet och högskola skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Antalet internt anställda uppgår i dagsläget till ca 140 personer, varav 70 personer arbetar i Stockholm. I uthyrningsverksamheten arbetar cirka 2000 konsulter varje månad på olika uppdrag hos våra kunder. Information om uppdraget: Academic Work rekryterar för Hoist räkning en ekonomiassistent för uppdrag under ca ett år heltid. Är du en engagerad och duktig person som är intresserad av att ta dig an nya utmaningar hos ett duktigt och drivet tillväxtföretag och dess medarbetare så kommer nu möjligheten att söka denna tjänst. Hoist är ett snabbväxande företag som erbjuder högkvalitativa produkter, välkända varumärken och service till Hotellnäringen i Skandinavien och norra Europa. Hoists huvudkontor är lokaliserat i Solna och är idag etablerat i Sverige, Norge, Danmark, England och Ryssland med helägda dotterbolag. Hoist är också representerad genom återförsäljare i ett flertal länder. Hoist levererar produkter och tjänster speciellt anpassade för hotellbranschen. Produkter och tjänster sträcker sig från dagliga konsumtionsvaror till avancerade affärssystem och digitala interaktiva TV-system. Hoist sitter i nya fräscha lokaler i Solna Som ekonomiassistent kommer dina huvuduppgifter att bestå av att ansvara för kundreskontra. I detta ingår att; -Fakturera, ordrar inom koncernen och räntefakturering -Kreditera -Hantera inkassohantering -Uppdatera kundregister -Bokföring av inbetalningar -Hantera månadssammanställning och rapportering -Kredit bedömning av nya kunder I övrigt kommer du även att sköta viss del av lönehanteringen, i form av att förbereda löner och kontera reseutlägg. Krav på person: Vi söker dig som har en passande ekonomiexamen för denna tjänst på minst gymnasienivå, ett ytterligare krav är också att du har tidigare erfarenhet av att jobba med kundreskontra. För att klara av uppgifterna som ingår i tjänsten ser vi gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet. I övrigt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att jobba i systemen Hogia och Hybron. Som person är du engagerad och mycket noggrann samt söker ett långvarigt och intressant arbete att utvecklas inom.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010