OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 700 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 110 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Information om uppdraget: För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent. Kunden är ett logistikföretag och befinner sig i Helsingborg. Dina primära arbetsuppgifter blir att sköta den löpande bokföringen i Leverantörsreskontra. Kunden jobbar med elektronisk fakturahantering, vilket innebär att fakturorna scannas in. Du kommer sedan att skicka ut fakturorna i organisationen för kontroll och attest, för att sedan bokföra dessa i deras affärssystem. Sekundära arbetsuppgifter blir att hjälpa till som back-up på kundreskontra. Det innebär att ta emot samtal från kunder och svara på frågor angående bl.a. fakturor och krediteringar. Krav på person: Du som söker tjänsten studerar ekonomi och har minst ett år kvar av studierna. Som person är du flexibel, lättlärd och serviceminded och vet vad det innebär att ha en öppen och trevlig attityd gentemot kunder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank