OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Academic Work söker nu en ekonomiassistent till en av våra kunder. Kundföretaget är ett specialistföretag inom projektering, tillverkning och installation av systemlösningar för industriell automation. Företaget är en ledande leverantör till tillverknings- och monteringsindustrin världen över. I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med löpande ekonomi- och bokslutsarbete som innefattar bland annat skatte- och momsredovisning, fakturahantering, terminshantering samt valutaförsäljning. Dina arbetsuppgifter kommer även att innebära kund- och leverantörskontakt, backup i företagets kundservicefunktion samt att arbeta i olika projektarbeten på ekonomifunktionen. Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av löpande redovisning, inklusive moms- och skatterapportering, samt erfarenhet av bokslutsarbete. Du kan engelska flytande i både tal och skrift, kan du även danska är detta ett plus. Du bör även ha goda kunskaper i Excel och det är en fördel om du har du erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Movex. Vi vill att du har ett starkt kundfokus och det är viktigt att du har en god kommunikationsförmåga när det gäller såväl kunder och leverantörer som övriga kontakter inom koncernen. Som person är du positiv, initiativrik samt noggrann och du har inga problem med att arbeta självständigt. Du bör även vara öppen för nya, utvecklande arbetsuppgifter samt vara bra på att planera och prioritera.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376
0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386
0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist
CM Emma Isaksson
031-3523389
0701-617357