OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund behöver omgående förstärka sin ekonomiavdelning med en ekonomiassistent på heltid.Uppdraget pågår under sex veckor, men möjlighet kan finnas till ytterligare förlängning. Dina arbetsuppgifter: I din roll som ekonomiassistent kommer du i huvudsak att arbeta med leverantörsfakturor; ankomstregistrering och kontering.Du kommer även att arbeta med in- och utbetalningar samt beroende på din erfarenhet vara behjälplig med avstämningar och löpande bokföring.Andra arbetsuppgifter inom ekonomi och administration kan också bli aktuellt.Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Visma samt ett egenutvecklat ekonomisystem.Du erbjuds arbete i en självgående roll, men kommer även ha ett nära samarbete med övriga medarbetare på företaget. Vem är du?Vi tror att du som söker tjänsten är minst utbildad gymnasieekonom.Du har goda teoretiska kunskaper i redovisning samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du har god datavana och lätt för att sätta dig in i nya system.Som person är du noggrann och strukturerad samt har ett positivt och utåtriktat sätt.Du trivs i en självgående roll, har god samarbets- och problemlösningsförmåga och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.Det är viktigt att du har ett intresse och engagemang för att arbeta med ekonomi och administration. Omfattning och placering: Tjänsten är på heltid och uppdraget pågår under sex veckor, med möjlighet till förlängning.Arbetstid är 8-17, men med flextid.Du kommer att arbeta hos vår kund som har kontor i centrala Malmö.Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Vi kommer att arbeta med löpande urval. Välkommen med din ansökan!