OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Academic Work söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent på heltid under v.26-32. Vår kund är ett handelsföretag som ligger centralt belägna i Göteborg. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos vår kund. Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för registrering och kontroll av fakturor från svenska leverantörer. Kontrollen innefattar periodisering, attester, kontering, mervärdesskatt samt skattepliktig ersättning. Du kommer även att vara ansvarig för registrering av samtliga kunder och ansvara för inlösen av checkar, bank- och postgiroavier. Dessa samt övriga ankommande betalningar ska registreras i kundreskontran samt avrapporteras i ett valutasystem. Ytterligare arbetsuppgifter innefattas av kontanta in- och utbetalningar samt daglig avstämning av kontantkassan mot huvudbok. Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning och som har tidigare erfarenhet av ovanstående uppgifter. Som person måste du vara driven, tålmodig och intresserad av siffror. Du är även noggrann, har en kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat sätt. Att kunna behålla lugnet i stressiga situationer är också av vikt. Start: v.26 Placeringsort: Göteborg, centralt Omfattning: Heltid från v.26 t.o.m. v. 32
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376
0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386
0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist
CM Emma Isaksson
031-3523389
0701-617357