OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lernia Bemanning AB är det femte största bemanningsföretaget i Sverige och helt inriktat mot industri, teknik och logistik. Årsomsättningen 2004 var omkring 420 MKR med god lönsamhet och företaget har 1200 medarbetare på 40 orter i Sverige. För uthyrning hos kunds söker vi nu en duktig ekonomiassistent! ARBETSUPPGIFTER OCH ERFARENHETER: > Kundreskontra, leverantörerskontra, ankomstrapportering och definitivbokning av leverantörsfakturor. Periodiseringar av samtliga intäkter och kostnader. > Skattedeklaration och momsredovisning > Avstämningar av samtliga balansposter > Reglering/avstämning av semesterlöneskuld > Utförande av utbetalningar via OCM och bank Ett. > Rapportering i internt rapporteringssystem vad gäller intern kundfakturering och månadsrapportering Du kommer också arbeta med förberedande och upprättande av månadsbokslut i samråd med ekonomichef. Som person är du självgående, noggrann och "serviceminded". Det är mycket meriterande om du tidigare jobbat i affärssytemet Scala.