Ekonomiassistent Höganäs

Arbetsbeskrivning

Hos vår kund i Höganäs är det högtryck och vi söker nu en Ekonomiassistent för ett uppdrag om ca 6 månader. Tjänsten är på deltid och är tänkt att tillsättas omgående.

Dina arbetsuppgifter
Bearbetning av kontoutdrag i det finansiella ledningssystemet
Kreditkontroller, skicka påminnelser, kontakta gäldenärer för betalning, kontroll på kreditvärdighet etc.
Skicka fakturor som inte har skickats digitalt
Skanna dokument till shared service center
Hantering av mail

Du kommer ha många både interna och externa kontakter med kunder och medarbetare, både nationella och internationella.



Din bakgrund
Vi ser gärna att du har någon form av relevant utbidlning inom eknomi. Det är ett krav att du har arbetat som ekonomiassistent och kan arbeta självgående med ovanstående arbetsuppgifter. Du har lätt för att ta människor och har ett lättsamt sätt utan att för den delen tappa din professionalism. Du har erfarenhet av något större ekonomisystem och även lätt för att lära dig nytt. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Har du erfarenhet från att arbeta i ett internationellt bolag liksom har jobbat med säljstöd/order utöver ekonomi, ser vi det som positivt.

Dina egenskaper
Vi söker dig som brinner för denna typ av arbete, är noggrann och serviceminded samt tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
 
Tjänsten som är på deltid tillsätts omgående och arbetstiden är förlagd till 4 timmar/dag.Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Lundblad, 072 988 95 03.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren.
Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. Söker du en arbetsplats som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Visstid Deltid
  • Publicerat: 24 april 2015

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonom till Flygstaben TVA

Ekonom till Flygstaben TVA

5 november 2024