OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
On Via Trafikutbildningar bedriver kvalitativa trafikutbildningar på ett 20-tal olika orter i Sverige. Målet är att skapa ett starkt marknadsledande bolag och varumärke som tillhandahåller de främsta utbildningsplatserna, både ur kund- och arbetstagarperspektiv.
Koncernen har genom genomförda planerade förvärv av väl inarbetade och fungerande dotterbolag tagit en bra position för framtida tillväxt med lönsamhet. Totalt jobbar idag ca 180 personer inom koncernen.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med på vår spännande tillväxtresa och bli en viktig del i den fortsatta utvecklingen av vår ekonomifunktion där vi kontinuerligt jobbar med utveckling och kvalitetssäkring av rutiner och processer.
I rollen som ekonomiassistent blir dina huvudsakliga uppgifter att ansvara för leverantörsreskontra med fakturaflödeshantering, löpande avstämningar och betalningar. Utöver det tillkommer arbetsuppgifter som utläggshantering, hantera in- och utbetalningar, kontoavstämningar och i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter kopplat till ekonomiområdet. Tjänsten är ny så du kommer få ett stort mandat i utformningen av rollen och utveckling av rutiner och processer kopplat till området.
Som ekonomiassistent hos oss ingår du i ett engagerat team på koncernstöd och på ekonomiavdelningen är vi med dig, sju personer. Du kommer att rapportera direkt till CFO.
Tjänsten är en heltid, tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Placeringsort är Kalmar.
Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av leverantörsreskontra och redovisning. För att lyckas i rollen tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet och god vana från ovan beskrivna arbetsuppgifter. Du har ett sinne för siffror och värdesätter goda relationer och service, både internt och externt. Vi förutsätter att du tycker om att ge god service, är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har ett självständigt och drivande arbetssätt samtidigt som du fungerar bra i team och trivs med att ha mycket kontakter i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Viktigt för tjänsten
- Eftergymnasial ekonomiutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av redovisning och reskontraarbete
- Goda systemkunskaper
- Goda kunskaper i excel
-Goda kunskaper i svenska, i tal såväl som i skrift
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck, telefon 072-090 89 80 eller e-post marie.saleback@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast 13 november, 2022. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642