OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett spännande tillväxtbolag där textilvård och hållbarhet är ledord? Steamery söker en Ekonomiassistent och HR Administratör. Den här tjänsten passar dig som har en eftergymnasial utbildning och som arbetat som ekonomiassistent i minst 2 år (eller kanske under ett längre arbetsliv), och ser detta som en tjänst att vara och växa i under flera år framöver. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta kontorstider måndag-fredag.
Steamery’s uppdrag är att inspirera människor att ta bättre hand om sina kläder och vara vägledande inom slow fashion. Vi gör det genom att skapa smarta, minimalistiska och moderna klädvårdsprodukter som säljs i över 60 marknader med hjälp av ett team på drygt trettio passionerade individer. Idag omsätter vi runt 90 MSEK och ser en fortsatt positiv tillväxt under 2022.
Tjänsten förutsätter felfri svenska i tal och skrift då all redovisning sker på svenska, men som ett internationellt bolag är engelska det språk vi förespråkar på kontoret.
Huvudsakliga uppgifter:
- Hantera kundreskontra, påminnelsehantering och räntefakturering
- Leverantörsreskontra, matchning av inköps- och leverantörsfakturor.
- Kontoavstämningar
- Kvitto- och utläggshantering
- Kontakt/förhandling med utvalda leverantörer
- Tidsredovisning, löne-och pensionsadministration
- Kontraktsadministration
- Intern ekonomisupport
- Övrig månatlig/kvartalsvis rapportering inom ex. elektroniskt avfall, pappersåtervinning etc.
Krav för tjänsten:
- Relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomirapportering, gärna inom hemelektronik/dagligvaruhandeln
- Eftergymnasial utbildning i ekonomi - redovisningsinriktning är en fördel
- Vara en positiv och vänlig lagspelare
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift
- Med fördel ha erfarenhet av Microsoft Office och Fortnox
Steamery erbjuder
Steamery erbjuder en varm och välkomnande miljö, där varje teammedlem spelar en viktig roll i vår pågående resa. Du kommer till ett företag som värdesätter en balans mellan arbete och fritid. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha tid och resurser att utöka sina kunskaper och göra det de brinner för. Vi vill att du ska nå dina personliga mål och växa tillsammans med Steamery. Vi är en grupp kreativa individer som verkligen bryr sig om vårt uppdrag och varandra. Du kommer att ingå i ett internationellt team som har mycket roligt på jobbet.
Vill du vara med på vår resa framåt och det här låter som den perfekta rollen för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig!
START: Enligt överenskommelse
PLATS/REGION: Stockholm
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Ellinor Hellberg, ellinor@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2022-01-08
Vi på Oddwork är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här, eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i App Store och Google Play!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Ravan
0735005927
Ellinor Hellberg
0732047841
Philip Bendroth
0730361223