Ekonomiassistent i Göteborg

Ekonomiassistent i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent till Göteborgs stads Leasing AB.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som startar i slutet av augusti och pågår i 6 månader framåt med goda möjligheter till förlängning.

GSL består av totalt fyra affärsenheter där Finansiell Leasing är den enhet som leasing finansierar inköp av all lös egendom till stadens förvaltningar och bolag. Förvaltningen hanterar ca 90 000 leasingkontrakt som administreras från inläsning av leverantörsfakturor till att leasingkontrakten faktureras till kund, för att så småningom avyttras från verksamheten. I vår enhet ingår även Tage, som är Göteborgs Stad återbrukssajt.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiadministratör kommer du främst arbeta med att hantera leverantörsfakturor från inläsning i fakturaportalen till kontering och bokning på leasingkontrakt.
Påminna kunder om att attestera leasingärende i leasingsystemet för att kunna lägga in leverantörsfakturorna på kontrakten.
Hantera felaktiga fakturor i leasingsystemet och ha daglig kontakt med leverantörerna.

Dina kvalifikationer

- Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent

- Erfarenhet av att arbete i ekonomisystem

- Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring

- Goda kunskaper i MS Office

- Goda kunskaper i Excel



Vi ställer stora krav på personliga egenskaper. Samarbete och ansvarstagande är viktigt i vår arbetsgrupp. Du bör ha lätt för att bygga kontakter och relationer och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är noggrann och strukturerad. Du är van vid att arbeta i Microsoft Office, framförallt Excel, och talar svenska flytande i tal och skrift.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2023
  • Ansök senast: 9 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024