Ekonomiassistent i internationell miljö

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

Dreamwork söker på uppdrag av Boston Scientific en självgående och pålitlig ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra och ekonomisk uppföljning. Är du serviceinriktad och intresserad av att arbeta på en ekonomiavdelning i en internationell företagsmiljö och duktig på att kommunicera på engelska är du rätt person för denna tjänst.

Om företaget

Boston Scientific is dedicated to transforming lives through innovative medical solutions that improve the health of patients around the world.
Boston Scientific has developed and manufactured many treatments within the field of cardiology, cardiac rhythm management, radiology, pain management, endoscopy, urology and gynaecology. This has led to improvements in patient care, less traumatic treatments and less cost in recovery time.
Boston Scientific are established in all of the Nordic countries since 1995 with own sales and marketing organization. On a Nordic level we are 80 employees. The Nordic Office is based in new office in central Helsingborg.

Mer om tjänsten

Som ekonomiassistent kommer du primärt att ha totalansvar för bolagets leverantörsreskontra för den nordiska verksamheten.

I rollen som ekonomiassistent ingår följande områden:
- Ansvar för leverantörsreskontra, (kontering av fakturor, scanning, kontroll, uppföljning mm)
- Hantera betalningar, (följa upp frågeställningar, kontroll, skapa underlag, skicka till payment team, uppföljning mm)
- Administration IRF/Sponsorship SA (tracka status, utfall, följa upp, utveckla rutiner, beräkningar och avstämningar mm)
- Utbetalning honorarium HCP
- Hantering av reseräkningar
- Genomgång av kundrabatter, (kontroll, underlag för utbetalning, uppföljning, kontoavstämning mm)
- Övrig administration och stöd till verksamheten

Din profil

Du har ekonomisk utbildning på relevant nivå i kombination med några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning. För att lyckas i rollen behöver du vara social och ha lätt för att samarbeta.

Vi söker dig som är engagerad och uppskattar att arbeta med några utvalda moment och processer på ekonomiavdelningen. Vidare är du uthållig, strukturerad och pålitlig och förstår innebörden av att verka i ett Amerikanskt företag med höga krav på ordning och reda. Flytande på engelska i tal och skrift är ett krav.

Övriga önskemål:
- Van användare av affärssystemet SAP är ett plus
- Erfarenhet från internationell företagsmiljö är en fördel
- Fördel om du även kan prata och förstå danska och norska

Anställningsomfattning är heltid och tjänstgöringsort är Helsingborg.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult magnus.blomsterberg@dreamwork.se. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via mail.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 december 2016

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024