OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos vår kund, verksam inom trading, är det precis så trevligt som rubriken låter. Är det ekonomiassistent du trivs att arbeta som och vill du gärna vara del av en god gemenskap? Kanske är det här rätt plats!
Vad rollen innebär
Som ekonomiassistent hos vår kund är du del av ett växande företag och en internationell miljö. Du ingår i ett ekonomiteam med bra samarbete och är del av ett klimat som präglas av öppenhet, god stämning och prestigelöshet.
Med anledning av två ledigheter samt en växande fas finns utrymme för en ny medarbetare inom leverantörsreskontra och en inom kundreskontra. Arbetet innebär en administrativ roll med framför allt ansvar för leverantörs- eller kundreskontra och dess stora flöden. Du arbetar med reskontrans olika delar samt in-/utbetalningar. Du är även behjälplig övriga kollegor vid behov. Du erbjuds en transaktionsintensiv roll som innebär kontakter på både svenska och engelska.
Tjänsten utgörs till en början av ett uppdrag som SJR-konsult under sex månader. Avsikten är att uppdraget efter den här perioden övergår i en anställning hos företaget. Starten är så snart som möjligt. Arbetet sker på heltid med flexibel arbetstid.
Vem är du?
I den här rollen uppmuntras noggrannhet, nyfikenhet och laganda! Möjligen är du gymnasieekonom eller har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Med viss erfarenhet inom ekonomiområdet har du förståelse för grundläggande bokföring. Du är trygg i engelska i tal och skrift och har goda grundläggande Excelkunskaper.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors på 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88