OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett utvecklande och meningsfullt uppdrag under sommaren? Är du dessutom en kommunikativ och engagerad person i kombination med att vara noggrann och har ett sinne för siffror? Då är det kanske just dig som Hägersten församling söker. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Svenska kyrkan Hägersten är en församling inom Svenska kyrkan och tillhör Stockholms stift. De vill vara en viktig del i människors liv i Hägersten och är en andlig växtplats för människor, en social mötesplats i lokalsamhället och ett forum för engagemang för medmänniskan och skapelsen. Svenska kyrkan Hägersten är en av Stockholms större församlingar med cirka 37 000 medlemmar.
Nu söker Hägerstens församling en ekonomiassistent som vill ansluta sig till ekonomiavdelningen under en sju-veckors-period i sommar (26e juni - 14e aug) när ekonomiansvarig är på semester. Tjänsten spelar en viktig roll där du som ekonomiassistent kommer stötta upp verksamheten. Rollen lämpar sig för dig som har god förståelse för ekonomirelaterade uppgifter såsom fakturahantering, löpande redovisning med tillhörande avstämningar. Du kommer även ansvara för kyrkspecifika ansvarsområden såsom kollekthantering. Du kommer agera som en trygg punkt för besökare och ha daglig kontakt med dessa. Här finns möjlighet att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan där du kan visa framfötterna och ta dig an fler arbetsuppgifter vid behov. Du kommer erbjudas en gedigen introduktion för att ge dig de bästa förutsättningarna. Visst låter det intressant!
Du erbjuds
- Utvecklande och flexibelt sommarjobb
- Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
- En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i din karriär
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa profssionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Fakturahantering
* Löpande redovisning med tillhörande avstämningar
* Kollekthantering
* Vara behjälplig mot församlingens besökare
VI SÖKER DIG SOM
- Har pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande område med minst ett år kvar av studierna
- Har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterat arbete
- God systemvana
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete inom en församling
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Utöver det ovan nämnda söker vi dig som trivs i att ta eget ansvar och driver dig själv och dina arbetsuppgifter framåt. Du har en god kommunikativ förmåga, är lyhörd och ställer alltid upp för kollegor. Därtill trivs du i en bred roll och har förmågan att se vad som behövs göras. Du är även en social och framåt person som gillar att träffa nya människor.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231