OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du personen med såväl erfarenhet som intresse för ekonomi och vill kliva in i en roll hos en av Sveriges största myndigheter? Då kan detta vara nästa steg i ditt arbetsliv! Som ekonomiassistent på Trafikverket ligger fokus på fakturahantering och sammansvetsade samarbeten. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av ekonomienheten på fastighetsavdelningen som finns på Centrala funktionen HR. Du arbetar med ekonomiska uppgifter för både ägda fastigheter och hyrda lokaler. Tillsammans med 6 kollegor strävar ni efter att uppnå enhetens mål genom effektivt samarbete och en positiv arbetsmiljö. Din roll inkluderar fakturahantering, administrativt arbete samt hantering av intern kommunikation. Du får stöd av erfarna kollegor och har tillgång till goda resurser för att utföra ditt arbete. Teamet värdesätter ett starkt samarbete och trivsel, vilket gör arbetsplatsen både produktiv och trevlig.
Du erbjuds
- En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett sammansvetsat team.
- Erfarenhet av att arbeta på en av Sveriges största myndigheter.
- En roll som innebär spännande ansvar och breda kontaktytor.
Din bakgrund & erfarenhet kan påverka ditt arbetsinnehåll & ansvar men vi tror att du kommer stöta på nedan arbetsuppgifter i din kommande roll.
Arbetsuppgifter
* Hantering av kundfakturor och leverantörsfakturorna.
* Kommunikation främst över telefon med internt anställda och externa intressenter kopplat till fakturorna.
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, samt besitter förståelse för faktureringsprocessen.
- Har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi med erfarenhet inom yrkesområdet, alternativt annan likvärdig utbildning i kombination med minst 5 års erfarenhet inom ekonomi.
- Erfarenhet av att arbeta i en större organisation.
- Kan tala och skriva svenska obehindrat då det krävs för arbetsuppgifternas utförande.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av såväl leverantörsreskontra som kundreskontra.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231