Ekonomiassistent inom kassaredovisning till Rusta!

Ekonomiassistent inom kassaredovisning till Rusta!

Arbetsbeskrivning

Rusta är ett svenskt börsnoterat detaljhandelsbolag som erbjuder ett brett sortiment av funktionella hem- och fritidsprodukter med fokus på att deras kunder ska kunna förnya och fylla på sina hem till ett rimligt pris men utan att behöva tumma på kvaliteten. Här blir du en del av ett varmt, hjälpsamt och inkluderande team där ni jobbar mot gemensamma mål. Har du något eller några års erfarenhet med kassaredovisning eller kundreskontra och är redo för nästa steg? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN
Rusta har drygt 4000 medarbetare i deras varuhus, lager och kontor i Norden, Europa och Asien varav cirka 350 medarbetare på huvudkontoret i Stockholm. Sedan starten 1986 har de vågat gå sin egen väg och idag, drygt 35 år sedan starten, möter de 75 000 kunder varje dag i sina drygt 200 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. Både verksamheten och erbjudandet utvecklas hela tiden vilket för dig som medarbetare innebär en arbetsplats med högt i tak där det är lätt att göra din röst hörd. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen om 19 personer varav 7 personer i ditt närmaste team.

Du erbjuds
- Arbete i ett bolag med bra utvecklingsmöjligheter och där man främjar intern karriär
- Möjlighet att vara med och utveckla kassaredovisningsfunktionen
- Arbete i ett team med blandad åldersspridning och kompetens, något vi tror kommer bidra till din utveckling!
- Arbete i ett team och företag där man vill att det ska kännas tryggt att fråga om hjälp

Några ord från Rustas ekonomichef

”Hej, Jag heter Annika Rodensjö och är ekonomichef på Rusta, jag söker nu en stjärna till vår kassaredovisning som hanterar alla de länder vi är verksamma i. I ditt närmaste team kommer du att mötas av varma, drivna personer som tycker att gemenskap är viktigt. Vi strävar efter att vara så effektiva som möjligt så alla erfarenheter, ideér och ”best practice” välkomnas. Du kommer att rapportera till redovisningschef Maria Säll. Vi efterlever Rustas fyra värdeord ”engagemang, mod, enkelhet och tillsammans” vilket även är en genomgående trend på hela ekonomiavdelningen men också på Rusta som företag. Jag ser jättemycket fram emot att få träffa just dig!”

Arbetsuppgifter

För Rustas drygt 210 varuhus ansvarar du tillsammans med en kollega för att stämma av kassaredovisningen vilket innebär att se till att ha koll på att vi får insatt de betalmedel som framgår utav dagsrapporten för respektive varuhus och betalsätt och försäljningsdag. Förutom ditt närmaste team och avdelninghar du kontakt med varuhusen och övriga organisationen. gällande kassarelaterade frågor..
Vidare kommer du exempelvis...
- Kontrollera och bokföra dagsavslut
- Dagliga avstämningar av transaktioner i programmet Pricka Konto
- Viss rapportering till SCB
- Löpande bokföring av bankfiler m.m
- Arbeta med utredning av kassaavvikelser och enstaka köp och tillsammans med din kollega säkra att vi har koll på våra kassatransaktioner
- Bokslutsarbete

VI SÖKER DIG SOM

I denna rekrytering kommer vi, förutom de formella kraven, lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och intresse för rollen och Rusta som företag. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka.
- Har minst en gymnasial utbildning inom ekonomi
- Har minst något eller några års erfarenhet av arbete med kassaredovisning eller kundreskontra
- Har mycket goda kunskaper i svenska
Vi ser det som meriterande om du har....
- Kassavana från arbete i detaljhandel, gärna gjort dagsavslut
- Kunskaper i finska och/eller i tyska (tydliggör detta i ditt CV/personliga brev)

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Placering: Upplands Väsby, viss möjlighet till distansarbete
- Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Rustas önskan är att alla frågor går till Academic Work
- Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.sesamt rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se
- Vi arbetar med löpande urval, sök tjänsten så snart du kan om du är intresserad.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2024
  • Ansök senast: 14 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 september 2024

18 september 2024

Ekonomiassistent till Culpeo (Deltid)

Ekonomiassistent till Culpeo (Deltid)

18 september 2024