OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Har du erfarenhet av att arbeta med kravhantering och reskontra inom en kommun? Är du en positiv, prestigelös och ödmjuk person som trivs med att arbeta strukturerat och kan tillträda ett nytt jobb i augusti? Då tror vi att denna tjänst kan vara rätt för dig!
Till vår kund söker vi en noggrann och självgående ekonomiassistent. Vår kund är en kommun som har sitt kontor i ljusa lokaler söderort nära pendeltågsstationen. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta i augusti och pågå under sex månader med möjlighet till en långsiktig tjänst för rätt person.
Vi söker dig som vill ta ett huvudansvar för kravhanteringen, vilket exempelvis innebär att ansvara för:
• Kund- och leverantörsreskontra i Aditro
• Handlägga indrivningsärenden
• Sköta kontakter med kommunens invånare samt myndigheter
• Kontorsadministration samt assistera övriga på ekonomiavdelningen
Din profil
Vi söker dig som har:
• Arbetat minst ett år med kund- och leverantörsreskontra och behärskar det självständigt
• Arbetat med indrivningsärenden vid en kommun
• Minst gymnasial utbildning med ekonomiinriktning
• Bra datavana och goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av Aditro är mycket meriterande
Övriga önskvärda egenskaper:
• Ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• Positiv, social och prestigelös
• Analytisk förmåga och fallenhet samt intresse för siffror
• Driven, serviceinriktad och anpassningsbar
• Självständig och trygg i sig själv
• Kommunikativ och pedagogisk
Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.
Vi erbjuder
Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om företaget
Arena personal har närmare 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Eriksson
Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00