Ekonomiassistent inom Kund- och Leverantörsreskontra

Ekonomiassistent inom Kund- och Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu för kunds räkning en driven ekonomiassistent med goda kunskaper inom både kund- och leverantörsreskontra.

Vår kund är ett av Sveriges största skogsbolag med kontor i Centrala Stockholm och du välkomnas in på en ekonomavdelning om 14 personer. Teamet för kund- och leverantörsreskontra är tre medarbetare där alla hjälps åt och delar med sig av sin kompetens.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten är bred och du får möjlighet att arbeta med bla;

Hantering av kund- och leverantörsfakturor, svenska och utländska
Elektronisk leverantörsfakturahantering
Behjälplig vid avstämning av leverantörsreskontra/balansräkning
Hantering av påminnelser och inkassokrav
Leverantörsbetalningar
Hantering av kreditfakturor
Återrapportering av betalfiler

Din profil
Vi söker dig som är tillgänglig omgående och som har 1-3 års erfarenhet som ekonomiassistent. Vi ser gärna att du har arbetat med stora flöden och är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö. Kunden arbetar i systemen ExFlow, Dynamics 365 och AX och vi ser gärna att du är systemvan och har lätt för att lära dig nya system. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Som person har du ett strukturerat och noggannt arbetssätt. Du är trygg i din roll som ekonomiassistent och är självständig och ansvarstagande. Teamwork värderas högt i ett bolag med familjär stämning.

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är inledningsvis på 6 mån med start omgående och med anställning hos SJR. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024