Ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra

Ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Du kommer ingå i en koncerngemensam Ekonomifunktion med drygt 35 medarbetare. I ditt team arbetar 9 personer. Verksamheten supporterar övriga tjänster inom Ekonomi, IT och HR. Vår kund sitter i fina lokaler på Södermalm och följer en hybrid arbetsmodell. Detta är ett vikariat på 1 år med start i början på september.

Som ekonomiassistent kommer du arbeta löpande inom processen för leverantör - och kundreskontran med bland annat elektronisk fakturahantering (EFH), kontering, kundfakturering, uppföljning, månadsavstämningar. Men även fungera som stöd i det utvecklingsarbete som pågår på denna avdelning. Verksamheten jobbar ständigt mot nya mål inom effektivisering och automatisering.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Upplägg av nya kunder/leverantörer, samt uppdateringar av befintliga kunder/leverantörer i Unit4 ERP-systemet
- Kontakt med leverantörer och beställare för att få med rätt information på fakturor ex. adress och kostnadsställe
- Fakturahantering och kontering i leverantörsreskontran EFH - Unit4 ERP
- Leverantörsbetalningar via fil från Unit4 ERP
- Kundfakturering
- Påminnelsehantering i både kund - och leverantörsreskontran
- Åldersanalys - uppföljning i både kund - och leverantörsreskontran
- Månadsavstämningar i det digitala verktyget AdraBalancer
- Stöd/hjälp i att utveckla, effektivisera, automatisera våra processer och arbetssätt


Kvalifikationer och erfarenhet

Du har relevant ekonomisk utbildning eller erfarenhet från liknade arbete inom kund-och leverantörsreskontra. Har du erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 ERP (senaste version i både klient och webb, Agresso eller UBW är detta meriterande.
Du behöver kunna kommunicera på engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen är du en person har du rätt inställning till nytt lärande, kvicktänkt, positiv och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du trivs i en föränderlig miljö och har egenskaper som strukturerad, noggrann, kommunikativ och serviceinriktad. Som person beskrivs som ansvarstagande och prestigelös.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Vinogradova 072-394 33 22. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-09-03.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 3 september 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024