OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Hos Nordic Leisure Travel Group (Ving) kommer du bli en del av ett varmt och familjärt gäng kollegor som alla är brinner för resande och framför allt ekonomi. Här blir du en del av en arbetsplats med ett stort kunnande, högt tempo och en drivkraft att hela tiden förbättra verksamheten. På Ving jobbar de utifrån visionen att ge kunderna fantastiska reseupplevelser de bästa veckorna på året. De erbjuder en spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till kontinuerligt lärande och utveckling. På Ving lägger man stor vikt vid din inställning, nyfikenhet och vilja att lära nytt samt att bidra till kulturen.
Till kontoret på Kungsholmen söker vi en ekonomiassistent som kommer stötta upp på både kund- och leverantörsreskontran, med start så snart som möjligt och 6 månader fram i tiden. Möjlighet till förlängning finns, vilket utvärderas löpande. Du kommer arbeta som konsult via oss på Cleverex Bemanning, där du kan förvänta dig kollektivavtal, schyssta villkor & förmåner samt ett företag som stöttar dig som konsult!
Arbetsuppgifter
På Shared Service Center på Ving finns teamen: Destination, kundreskontra och leverantörsreskontra. I den här rollen kommer du arbeta över gränserna mellan leverantörsreskontra samt kundreskontra och stötta upp där det behövs mest, utifrån arbetsbelastning.
Du kommer bland annat att arbeta med:
• Ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor
• Kundfakturering och återbetalningar
• Avstämning av leverantörssaldon
• Kontoavstämningar och bokslutsarbete
• Utbetalning och bokföring av utlägg
• Kontroll och registrering av bankuppgifter
På avdelningen är det stort fokus på att ge en hög service gentemot dina kollegor såväl som till leverantörer. På Ving kan du förvänta dig en omväxlande miljö vilket ställer krav på flexibilitet från din sida.
Din profil
• Har en slutförd ekonomiutbildning från högskola eller universitet
• Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av både kund- och leverantörsreskontraarbete
• Har en god förståelse för redovisningsprinciper, bokföring och ekonomi
• Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska
Vem är du som söker? Vi tror att rätt person för tjänsten är en noggrann och strukturerad individ som inte tummar på det när arbetsbelastningen ökar. Du har ett proaktivt arbetssätt och en lösningsfokuserad inställning när du stöter på problem eller utmaningar. Då du kommer arbeta i tät dialog med andra kollegor och parter tror vi att du har lätt för att ge en hög servicenivå. För att passa in i gruppen har du en jordnära inställning och stor dos humor.
Övrigt
• Start: Början av juni, eller enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning
• Placering: Kungsholmen, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och vi hänvisar alla frågor till rekrytering@cleverex.se .
Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!