OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vårt trevliga kundföretag är ett växande bolag inom varuförsörjning och välkänt i sin bransch. I Sverige arbetar cirka 900 medarbetare runt om i landet och till huvudkontoret i Kista behöver man nu förstärkning av en ekonomiassistent inom kundreskontra.
Om tjänsten
Du kommer att jobba som ekonomiassistent och tillhöra ett glatt och tajt team inom kundreskontran som idag består av 3 medarbetare och som tillhör finansavdelningen ute hos vår kund. Då en av medarbetarna i gruppen snart ska gå på föräldraledighet kommer detta till en början vara ett konsultuppdrag på minst 8 månader. Du kommer att få en ordentlig överlämning och tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt och du blir anställd som konsult via Placera Personal. Tjänsten är på heltid och med kontorstiderna kl 8-17.
Arbetsuppgifter
I tjänsten som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du att arbeta med:
• Kundservice via mail och telefon under telefonöppettider, både internt och externt
• Hantera kontoansökningar, fakturafrågor och upplägg av nya kunder
• Inkasso- och kreditförsäkringsärenden
• Kontakt med inkassoboalg
• Kreditbedömning, hantering av kreditlimitar
• Hantera inbetalningar
Vi söker dig som
Vi söker en trygg person med skinn på näsan och som är noggrann och ansvarstagande. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och kan snabbt sätta dig in i arbetet. Vi söker dig som är positiv, kommunikativ, självständig och engagerad i ditt arbete men som också uppskattar ett gott teamarbete och att ha trevligt och kul på jobbet! För att passa för tjänsten har du:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Arbetat med ekonomi tidigare
• Kunskaper i SAP är meriterande men inget krav
• Har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande!
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Sökord: kundreskontra, SAP, Jobb, ekonomijobb, ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719