Ekonomiassistent inom kundreskontra

Ekonomiassistent inom kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Är du driven, ansvarstagande och har kunskaper från kundreskontra? Vill du arbeta i ett internationellt bolag med starka varumärken inom industri och bygg?

Då kan vi ha tjänsten för dig!

Om vår kund
Vi söker en ekonomiassistent med inriktning kundreskontra till vår kund i Alingsås. Kunden är verksam mot industri och byggsektorn.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att arbeta i den dagliga driften i Ekonomicentret för kundreskontra och innefattar administrativt ekonomiarbete av transaktionskaraktär. En viktig kompletterande del är en helhetssyn på processen och tänka i flöden i det dagliga arbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Matchning av inbetalningar.
• Kreditbedömningar av slutkunder.
• Bedömning av kreditspärrade order.
• Avstämning av konton.
• Uppföljning av reskontra.
• Ansvara för att arbeta enligt beslutad process.
• Kontakt med slutkunder (återförsäljare) och kundtjänstavdelningar.
• Skapande av betalningspåminnelse och räntefakturering.
• Medverka aktivt till att stänga eventuella luckor och att föreslå åtgärder till ständig förbättring och standardisering.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll, där kundreskontra varit en central del i arbetet. Du besitter vassa IT-kunskaper och är en van användare av Microsoft Office, främst Excel. Meriterande är om du tidigare har arbetat i affärssystemet Movex. Din kommunikationsförmåga är mycket god och du uttrycker dig väl i både tal och skrift, såväl som på svenska och engelska.

Alternativt kan du vara nyutexaminerad högskoleekonom som vill lära dig att praktisera dina kunskaper från skolan och få erfarenhet av att jobba i ett ekonomicenter.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och ordningsam. Du trivs att arbeta utifrån fastställda processer och vill aktivt bidra till att göra arbetet på centret effektivt och optimalt. Du tycker om förändringar och gillar ett högt tempo. Vidare tycker du det är roligt med externa och interna kontakter och du bemöter leverantörer samt kunder med hög servicegrad och professionalism.

Villkor:

För den här tjänsten kommer du inledningsvis vara anställd via Effektiv, och vara uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till anställning hos kund.

Start: Omgående.
Ort: Alingsås
Omfattning: Heltid.
Arbetstider: 08:00–17:00.
Löneform: Fast.

Är det dig vi beskriver ovan? Varmt välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har gått ut.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Johansson

Corinne Johansson

Therese Brundin
070-964 42 10
Marie Wikström

Lotta Preijde

Lotta Preijde

Anna Rapp

Kristina Halovanic
0732-541481
Annika Wånghed Muskantor
070-586 40 04
Gabriella Helgesson Eilind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Effektiv Borås
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Skaraborgsvägen 3B, Borås
None

Postadress

Skaraborgsvägen 3B
Borås, 50630

Liknande jobb


21 november 2024