Ekonomiassistent inom kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med fokus på kundreskontra. Kunden har lokaler i Mölndal och arbetar med distribution av läkemedel. På ekonomiavdelningen kommer du ingå i ett team av fem personer. I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med följande uppgifter; *Reg. av inkommande betalningar, BG och PG *Ansvara för kreditbevakning och kreditkontroll *Avstämningar av kundreskontra och dokumentation *Ta fram och skicka ut betalningspåminnelser, krav och Inkasso *Ta ut underlag och skicka räntefakturor *Deltagande vid projektarbeten i samband med förändrings- och utvecklingsarbete I det dagliga arbetet kommer du även att ha kontakt med kunder och interna avdelningar, framför allt mot kundens kundtjänstavdelning i samband med reklamationer, hantering av kundfordringar och kundfakturor. Vidare kommer du att ha kontakter med inkassoföretag, myndigheter och banker. Vi söker dig som är/har - Har gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi (eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet) - Har minst 2 års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter i större/internationella miljöer - Har goda kunskap i engelska i skrift och tal Som person är du noggrann, strukturerad och systematisk. Du har en hög stresstolerans och trivs med arbetsuppgifter som kräver stor initiativförmåga. Vidare är du ansvarstagande och har en god kommunikativ förmåga. Start: Omgående Omfattning: Heltid Placering: Mölndal Lön: Enligt ök Referens: MG41823 Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare och hungrigare. Eftersom vi tillsätter löpande vill vi därför tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan! Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, heltidsjobb och rekryteringar inom de flesta områden och branscher.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376 0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386 0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg

Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist

CM Emma Isaksson
031-3523389 0701-617357

Sammanfattning

Besöksadress

Gullbergs Strandgata 15
Göteborg

Postadress

Gullbergs strandgata 15
Göteborg, 41104

Liknande jobb


5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonom till Flygstaben TVA

Ekonom till Flygstaben TVA

5 november 2024