OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker nu en erfaren ekonomiassistent till vår kund i Solna och till deras kundreskontra. Du kommer att tillhöra ett team på 14 personer. Uppdraget är start omgående och inledningsvis till juni. För närvarande arbetar kunden flexibelt det vill säga på distans och på kontoret.
Arbetsuppgifter;
Du kommer att tillsammans med dina kollegor att b.la;
- Medverka i månadsbokslut och ansvara för korrekt stängning av kundreskontran
- Avstämning kundreskontrakonton
- Viss manuell fakturering
- Ansvara för koncernrelaterade kundfordringar
- Godkänna kreditnotor till och godkänna utbetalningar
- Kontera diverse leverantörsfakturor gällande kundreskontrans kostnader
I tjänsten inkommer det övriga arbetsuppgifter och utredningar avseende kundreskontran, projekt och diverse kundrelaterad rapportering till interna och externa intressenter.
Vem söker vi;
Du har relevant ekonomisk utbildning och ca 5 års erfarenhet av Kundreskontra, gärna i stora internationella företag med stora flöden. Du har erfarenhet av SAP eller liknande system samt har goda kunskaper i Excel. Du behöver kunna kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
För att vara framgångsrik i rollen Ekonomiassistent är du en person som är drivande och självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du trivs i en föränderlig miljö och har egenskaper som strukturerad, noggrann, kommunikativ och serviceinriktad. Du beskrivs som ansvarstagande, prestigelös och är bra på att bygga relationer och förstår betydelsen av teamarbete.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88