OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Newr söker just nu en ekonomiassistent inom kundreskontra till vår kund United Spaces. United Spaces är en av Sveriges ledande och mest expansiva coworking-aktörer och finns i dagsläget på sex olika platser inom Sverige med totalt 11 arenor. Deras coworking community skapar plats för innovation, nätverkande och kunskapsutbyte. United Spaces skapar unika förutsättningar för entreprenörer och företagare att inspireras, utvecklas och att växa tillsammans.
United Spaces ägs av Castellum. Castellum är nordens största och mest hållbara fastighetsbolag. Läs mer om United Spaces via följande länk: United Spaces (https://unitedspaces.com/sv?gclid=CjwKCAiAzp6eBhByEiwA_gGq5BnM8GLi_Vwc2ELK1mQl5F95G6Uy-nvzw_nh0z_u7vFxRv-fe9tRahoC65cQAvD_BwE).
Om rollen
Som ekonomiassistent hos United spaces har du en central roll som företagets go-to person för fakturafrågor. Din uppgift blir att säkerställa rätt fakturering av befintliga medlemmar, löpande avtal och kringtjänster samt att nya medlemmar läggs upp och faktureras. För att säkerställa rätt villkor och eventuella rabatter arbetar du nära såväl kundansvariga som community managers. Du tillhör ett team om 4 personer, leverantörsreskontra, redovisningsansvarig och Cfo.
Några av dina primära arbetsuppgifter
- Fakturering och uppföljning
- Granskning, registrering, kontering och periodisering av fakturor
- Nära kontakt med externa parter (Payer & Intrum)
- Support till kundansvariga
- Avtalsuppföljning
- Depositioner (fakturera, återbetala, stämma av)
- Ansvara för ekonomi-mailen/telefon
- Avstämningar
Denna roll är en direktrekrytering med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Du blir anställd av United spaces men där vi på Newr tar hand om rekryteringsprocessen. Du utgår från deras kontor på Torsgatan 26 i Stockholm och arbetar kontorstider 8-17 med viss flexibilitet. Rollen är på heltid på 100%.
Vi söker dig som
För att vara aktuell för denna roll är du social och har en god kommunikativ förmåga då ett stort fokus i rollen är att ge god service och att skapa kontakter både internt och externt. Du är ansvarstagande och kommer gärna med egna idéer och förslag till förbättringar av interna rutiner. Det är viktigt att du trivs i en roll där du arbetar med flera parallella projekt, besitter ett sinne för detaljer och har förmåga att vara noggrann och organiserad i det dagliga arbetet.
Vi ser även att du har en relevant eftergymnasial utbildning och med några års erfarenhet av att ha jobbat med liknande arbetsuppgifter inom kundreskontra. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i Fortnox.
Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!
Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rollen är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Newr - Mats Gerdin, mats.gerdin@newr.se och Anna Modin, anna.modin@newr.se