Ekonomiassistent inom kundreskontra, Borås

Ekonomiassistent inom kundreskontra, Borås

Arbetsbeskrivning

Experis söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent som kommer arbeta med kundreskontra. Tjänsten innebär att du arbetar i ekonomiteamet med den dagliga driften inom kundreskontra samt övriga ekonomiuppgifter. Har du erfarenhet av detta och tycker att det låter som en spännande roll? Sök redan idag då urval sker löpande.

Start: omgående

Om rollen

Du kommer arbeta i ett team om cirka 5-7 personer där ditt huvudsakliga fokus innebär att ta hand om kundreskontran samt stötta upp teamet med diverse ekonomiuppgifter. Detta kan exempelvis innebär löpande bokföring, fakturahantering och avstämningar i bokslut.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara följande:


* Kundreskontra
* Fakturahantering
* Kontroll och bokföring av inkommande betalningar
* Avstämningar i bokslut
* Hantering av påminnelser och kravrutin



Om dig

Du har som minst en gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande och vi ser att du har arbetat som ekonomiassistent i minst 3 år. Vi ser att du har en god datavana, är bekväm med Officepaketet och speciellt då Excell. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Krav för tjänsten

* Minst gymnasial utbildning inom ekonom eller motsvarade
* Minst 3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
* Goda kunskaper inom Officepaketet
* Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Meriterande för tjänsten:

Erfarenhet från affärssystemet IFS är meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Lannerström på mailadress elin.lannerstrom@se.experis.com.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 november 2024