OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Newr en ekonomiassistent inom kundreskontra till en av våra kunder i norrort. Här får du en central roll där du ansvarar för kundreskontran och har daglig kontakt samt nära samarbete med andra avdelningar internt men även med externa parter.
Detta är en konsultrekrytering vilket innebär att du blir anställd konsult den första perioden (vanligtvis 6 månader), därefter finns möjlighet till att bli erbjuden en anställnings hos kundföretaget. Tjänsten planeras start omgående. Du utgår från kundens kontor i norrort där hybridarbete tillämpas, 3 dagar på kontor och 2 dagar på distans.
Dina dagliga arbetsuppgifter:
- Registrering och avstämning av betalningar
- Lösa betalningsavvikelser
- Ta fram rapporter efter behov
- Allmänt redovisningsarbete
- Avstämning av reskontra och konton
- Stötta redovisningsspecialist med månadsbokslut
- Ta fram statistik till externa parter, såsom myndigheter
Vem söker vi?
För att vara aktuell för denna möjlighet har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vidare har du något års erfarenhet från en liknande roll som ekonomiassistent och har skapat en god förståelse för arbete med kundreskontra. För denna roll är det viktigt att du känner dig mycket bekväm med engelska såväl som svenska, både i tal och skrift.
Är du en driven, trygg och samarbetsvillig person som har den erfarenhet vi efterfrågar för denna tjänst? Då kan det vara dig vi söker!
Varmt välkommen med din ansökan, har du frågor kring denna möjlighet vänder du dig till Anna Modin på Newr, anna.modin@newr.se.