OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du god erfarenhet av arbete med kundreskontra och har tidigare arbetat i Visma? Då kan du vara den vi söker! Läs mer om uppdraget nedan. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!
Om uppdraget
Vår kund, som är verksam inom fastigheter, söker nu en person till sin ekonomiavdelning. Uppdraget börjar snarast, och löper i tre månader med möjlighet till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, med placering hos vår kund i Sigtuna.
Dina arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
- Avisering av hyror
- Ansvar för och utveckling av kundfakturor
- Hantering av autogiro och e-fakturor
- Beredning av inkassokrav, samt uppföljning och presentation
- Avstämning av intäkter, hyres- och kundreskontra, samt uppföljning och presentation
- Ansvara för registrering av hyres- och fakturainbetalningar som ekonomiassistent löpande genomför
- Genomförande av hyresändringar och fakturering enligt underlag samt hyressimuleringar
- Uppdateringar i hyressystem
- Kontakter med hyresgäster och intressenter samt support internt
- Identifiera risker samt arbeta proaktivt för att få in hyresintäkter via Intrum
Vid behov kommer du även att stötta upp dina kollegor med andra vanligt förekommande ekonomiuppgifter, såsom betalning av leverantörsfakturor, hantering av kort, ankomstbokning och kontering av inkommande fakturor, utbetalningar, registrering av inbetalningar samt attester.
Dina kvalifikationer
Krav för tjänsten:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Minst fem (5) års erfarenhet av arbete inom kundreskontra
- Erfarenhet av arbete i Visma
Meriterande för tjänsten:
- Högskoleutbildning inom ekonomi
- Erfarenhet från fastighetsbranschen
- Erfarenhet av arbete i Xpand och andra system
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson