Ekonomiassistent inom kundreskontra och redovisning till kund Rosersberg!

Ekonomiassistent inom kundreskontra och redovisning till kund Rosersberg!

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta med siffror och vill jobba i en internationell miljö? Vår kund i Rosersberg söker nu en erfaren ekonomiassistent med sinne för kundreskontra och redovisning. Sök jobbet redan idag!

Som ekonomiassistent kommer du främst spendera dina arbetstimmar med vår kunds kundreskontra. Du kommer även axla rollen som ansvarig för månadsbokslut av ett mindre bolag i koncernen. Till stöd har du en arbetsgrupp om sju andra personer.

Arbetet innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

•Kundreskontra
•Kundsamtal och mejl gällande fakturafrågor
•Fakturering samt bevakning av sena betalningar, utredningar mm
•Ansvarig för månadsbokslut av ett mindre dotterbolag i koncernen
•Behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen

Krav för tjänsten:
•En gymnasial- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi, med minst 5 års erfarenhet från arbete med kundreskontra/redovisning.
•Behärskar MS Office
•Van vid att arbeta i affärssystem
•Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
•Agerar självständigt vid månadsboksslut

Vi anser det starkt meriterande om du har:
•Arbetat i affärssystemet Monitor
•Arbetserfarenhet från ett tillverkande, internationellt företag
•Tidigare arbetat med exportfakturering
Om dig

Förutom kraven söker vi dig som har lätt för att samarbeta och besitter en god kommunikationsförmåga. Du är kvalitetsmedveten, ansvarsfull och noggrann. Ditt arbetssätt är strukturerat och du trivs i roller där du arbetar tillsammans med kollegor för att utveckla rutiner och processer.

Rekryteringsprocessen

Telefonintervju med Framtiden
Kompetensbaserad intervju med Framtiden
Intervju 1 med kundföretaget
Personlighetstest
Intervju 2 med kundföretaget
Beslut

Om vår kund

Vår kunds mål är att vara ”bäst i världen på att utveckla, tillverka och sälja redskap som ökar grävmaskiners effektivitet”. Dom är ett helsvenskt företag med huvudkontor och tillverkning i Rosersberg norr om Stockholm. Verksamheten präglas av trivsel, engagemang och prestigelöshet och där värderingar som lyhördhet, enkelhet och snabbhet står högt i kurs.

Om Framtiden

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Det här tjänsten är en direktrekrytering, vilket betyder att du kommer bli anställd direkt av kundföretaget. Framtiden ansvarar för rekryteringen.


Sök jobbet redan idag! Vi tillsätter denna tjänst löpande vilket betyder att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista svarsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Ekonomiassistent till NeoLife i Göteborg

Ekonomiassistent till NeoLife i Göteborg

18 oktober 2024

Nu söker vi en ekonomiassistent!

18 oktober 2024