Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes!

Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vi söker nu en ekonomiassistent med fokus på kundreskontra och inkassohantering till vår stora kund inom IT-infrastruktur med huvudkontor i Kista. Här får du möjlighet att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I denna roll kommer du att vara en del av funktionen Ekonomi med runt 30 medarbetare och vara en del av teamet som ansvarar för kundreskontra.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående fram till sista maj 2023 med goda chanser till förlängning eller anställning direkt hos företaget.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra kommer du bland annat ansvara för dessa arbetsuppgifter:

• Inkassohantering – inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande.
• Löpande arbetsuppgifter såsom mailsupport, telefon
• Bedömning av stoppad order pga förfallna fakturor
• Bokslutsarbete – uppbokning befarade kundförluster, avstämning reskontra och diverse interna bokningar.
• Kravstoppade fakturor
• Proaktiv kundkontakt
• Utredning oplacerade betalningar
• Ge service till interna och externa kunder

Dina erfarenheter

För att passa och göra succé i rollen som ekonomiassistent tror vi att du har:

• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av inkassohantering och samarbete med Inkassobolag.
• Erfarenhet av bokslutsarbete som avstämning av reskontra
• God systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Vem vi tror att du är

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är strukturerad och ansvarsfull. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och väl medveten om och mån om att leva upp till mål och kvalitetsstandard. Andra egenskaper som uppskattas är att du är stresstålig, lugn, stabil och kontrollerad i hektiska situationer. Vidare är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och gillar att ha kul på jobbet!

Tjänsten

Placering: Kista – kombinerat hemarbete med kontorsarbete
Omfattning: 8-17:00
Uppdragsperiod: Omgående tom 31/5-2023
Startdatum: Omgående

Låter detta som något som kan passa dig? Perfekt! Sök rollen redan idag!

Om företaget

Vår kund är en större och ledande leverantör inom IT-infrastruktur. Koncernen finns representerade i sju länder. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter. Du kommer att sitta på deras huvudkontor i trevliga lokaler i Kista nära till kommunikationer och butiker.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 1 december 2022

Liknande jobb


20 december 2024