Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes till Finlarm

Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes till Finlarm

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent med huvudfokus på kundreskontra? Är du dessutom självgående och noggrann med sinne för detaljer i kombination med en framåtanda? Om du är på jakt efter ett nytt spännande långsiktigt uppdrag och vill utvecklas vidare inom rollen så finns här en ypperlig möjlighet - Finlarm söker förstärkning! Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Finlarm är ett fristående säkerhetsföretag som levererar leverantörsoberoende produkter och tjänster som ger deras kunder kompletta säkerhetslösningar. De ser personlig samverkan och hög kvalitet som en förutsättning i relationerna med sina kunder. Finlarm tar ansvar för helheten – från projektering, installation och dokumentation till service, support och löpande underhåll. De har kontor runt om i landet där Stockholmskontoret erbjuder ett trivsamt, familjärt arbetsklimat. De ser varje enskild persons potential och vill att du ska växa dels personligen dels yrkesmässigt.

Nu söker Finlarm förstärkning! De söker en ekonomiassistent som vill ansluta sig till företaget och vara en viktig och avgörande funktion för verksamheten. Tjänsten innebär en bred roll där du kommer fokusera på kundreskontran för bolag inom Finlarmgruppen. Du kommer bland annat arbeta med fakturering, kravhantering, kontinuerlig kontakt med interna kollegor och med kunder samt avstämningar i samband med bokslut. Du kommer även arbeta nära ansvarig för leverantörreskontra, där du ges möjlighet att vara behjälplig i dennes arbetsområden. Dessutom kommer du ha ett nära samarbete med ekonomichef. Tjänsten avser ett interimsuppdrag under sex månader med mycket goda chanser till förlängning, här finns möjlighet till en fast anställning ute hos Finlarm. Visst låter det intressant!

Du erbjuds


* Fortsatt utveckling inom din yrkesmässiga roll
* En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i din karriär


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ansvara för företagets kundreskontra. Dessutom kommer du stötta upp ansvarig för leverantörreskontra och ha ett nära samarbete med denne.

Detta innebär arbete med fakturering till kunder, internfakturering, hantera krediteringar, kravhantering såsom påminnelser och uppföljning av kundfordringar, bokslutsrelaterade uppgifter såsom kontoavstämningar och hantera utlägg för personalen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande
- Har några års erfarenheter från rollen som ekonomiassistent, med fokus på kundreskontra
- Praktisk erfarenhet av leverantörreskontra
- Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift

Meriterande


* Praktisk erfarenhet av affärssystemet Pyramid
* Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift


Personliga egenskaper

Utöver det ovan nämnda söker vi dig som är noggrann och strukturerad, du har ett öga för detaljer. Du är självgående och driver dig själv och ditt arbete framåt, du tar stort ansvar för dina ansvarsområden. Detta i kombination med att du är samarbetsvillig och ställer upp för kollegor. Dessutom trivs du att arbeta i en föränderlig miljö, du vill ständigt utvecklas och vara med och bidra samt delta i utvecklingsarbeten. Du ifrågasätter och vill förbättra.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Kista


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 6 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024