Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes till uppdrag med start omgående!

Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes till uppdrag med start omgående!

Arbetsbeskrivning

Vi är på jakt efter dig med tidigare erfarenhet av ekonomiarbete inom kundreskontra och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund som är en av Europas största handelskoncerner. Vår kund äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur, bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telekom och vatten- och avlopp. Företaget finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är de cirka 1800 medarbetare och de fortsätter att växa. Du kommer att vara en del av deras kundreskontrateam.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundreskontra och god förståelse för det ekonomiska flödet. För att trivas i rollen ser vi att du trivs med att stundtals arbeta i högt tempo, är flexibel och gärna samarbetar med andra.

Tjänsten är med start omgående och är ett konsultuppdrag på 3 månader, med god chans till förlängning för rätt person. Detta är en heltidstjänst och du kommer arbeta på plats från kontoret i Kista.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Upplägg av nycklar för e-handel
* Boka kvittningar
* Ta fram underlag för utbetalning
* Behjälplig i hantering av påminnelser och inkasso i samarbetet med inkassobolaget


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och med kundreskontra
- Har god förståelse av det ekonomiska flödet
- Har kunskaper i ekonomisystem. Om du arbetat i SAP tidigare är det meriterande
- Har god kunskap i Excel
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Driven och lösningsorienterad
- Flexibel
- Samarbetsvillig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2023
  • Ansök senast: 23 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024