Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes till välkänd bank

Arbetsbeskrivning

Här finns en fin möjlighet för dig som arbetat inom kundreskontra och vill utvecklas inom detta på en välrenommerad bank i centrala Stockholm!


Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att arbeta på bankens kundreskontrafunktion. Du kommer att arbeta självständigt i rollen men ingå i ett större ekonomi team där hjälpsamhet och samarbete står högt i kurs. Bland dina arbetsuppgifter ingår


- Löpande bokföring


- Avstämningar


- Internfakturering


- Påminnelsehantering (internt)


- Momshantering


Arbetet avser en manuellt hanterad kundreskontra, där fakturering sker både koncerninternt och externt. Fakturering sker på uppdrag av verksamheten och du kommer löpande att ha kontakt med kundansvariga på banken.

Ekonomifunktionen består av totalt 13 personer, och vår kund sitter i luftiga och inbjudande lokaler i centrala Stockholm.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har arbetat ett par år med kundreskontra, och känner dig trygg och självgående i detta flöde. Du har goda kunskaper i Excel, och det är meriterande om du även arbetat i Microsoft AX Dynamics. Du kommunicerar även utmärkt på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du ansvarsfull, noggrann och arbetar proaktivt och självständigt samtidigt som du trivs bra med lagarbete. Du är lugn, tålmodig och en god relationsmänniska som gärna kommer med nya idéer och förbättringsförslag.


Vi ser fram emot din ansökan!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start enligt överenskommelse och som pågår i 12 månader. Därefter kan det för rätt person finnas möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Konsultuppdrag på 12 månader.
  • Publicerat: 3 augusti 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024