Ekonomiassistent inom kundreskontra till Årsta

Ekonomiassistent inom kundreskontra till Årsta

Arbetsbeskrivning

Andara Economy söker en driven och ansvarstagande ekonomiassistent till ett reseföretag i Årsta. Tjänsten är ett föräldravikariat på 6 månader med start i mitten på augusti 2021. Du kommer att ansvara för företagets kundreskontra och dessutom arbeta med kreditbedömning och provisionshantering.



Arbetsuppgifter

Ditt största ansvarsområde är kundreskontra, allt från fakturering, påminnelse och inkasso till utredningar och analyser. I rollen ansvarar du också för kreditbedömning och kreditbevakning av befintliga och nya kunder. Ett annat viktigt ansvarsområde är hantering av provisioner till franchisetagare. Efter varje månadsbokslut ansvarar du för beräkning och utbetalning av provisioner.



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning och du har arbetat med alla delar inom kundreskontra. Det är meriterande om du har arbetat med kreditbevakning och provisioner. Det är också meriterande om du har arbetat inom resebranschen eller besöksnäring.

- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav (särskilt excel)
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Vi söker efter en strukturerad och pålitlig person som gillar ordning och reda. Du är stresstålig och arbetar bra under press. Som person är du också prestigelös, hjälpsam och har stort kundfokus. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du är serviceinriktad, glad, social och har humor.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: augusti 2021
- Omfattning: heltid, normala kontorstider
- Placering: Årsta
- Uppdraget är en visstidsanställning under en föräldraledighet på 6 månader fram till och med 28 februari 2022.




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Liknande jobb


20 december 2024