Ekonomiassistent inom kundreskontra till attraktivt bolag i city

Ekonomiassistent inom kundreskontra till attraktivt bolag i city

Arbetsbeskrivning

Till vår kund som verkar inom tjänstepension och försäkringar söker vi nu en trygg och erfaren ekonomiassistent. Uppdraget är på heltid, under sex månader, under denna tid kommer du vara konsult hos oss på SJR.

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Vår kund har kontor på Sveavägen i centrala Stockholm och jobbar med ett hybridupplägg där du kan varva jobb på plats med jobb hemmifrån några dagar i veckan.

Om tjänsten

I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för att företagets kundreskontra-flöde fungerar och hanteras enligt rutiner, processer och principer. Du har ett brett nätverk inom organisationen och agerar spindeln i nätet för att hantera och lösa ekonomirelaterade problem. Du tillhör ett härligt team om 12 personer där ni tillsammans hanterar stora volymer fakturor samt in-och utbetalningar.

Dina främsta arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring
- Kassaflöde

- In- och utbetalningar
- Behjälplig vid bokslut med bla avstämningar
- Inkasso och påminnelser
- Tillsammans med teamet hantera ärenden/frågor i den gemensamma mailen.

Din bakgrund
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har relevant utbildning inom ekonomi med några års erfarenhet av brett ekonomiarbete samt arbetat i stora bolag. Du har god Excelvana och har du arbetat i SAP är det meriterande. Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Som person är du detaljorienterad, nyfiken och initiativtagande. Vi tror att du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team då du är positiv, social och ansvarsfull. För att trivas är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende.



Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-06.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 6 april 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024