OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en ny utmaning som ekonomiassistent inom kundreskontra? Gillar du självständigt arbete, vara spindel i nätet och ha stort kontaktnät ut i organisationen?
Arbetsbeskrivning:
Du kommer ingå ett ekonomiteam på 3 personer där du kommer ansvara för kundreskontran. I din roll ingår även administration av projekt, avtal, prisindexjusteringar samt löpande bokföring. Du kommer även vara involverad i arbetet kring påminnelser, krediteringar och fakturering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Kreditering av fakturor
• Betalningspåminnelser
• Fakturering
• Administration av tider
• Avstämning
• Adhoc
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har ca 1-2 års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent och i synnerhet inom kundreskontra. Som person är du proaktiv, serviceinriktad och tar egna initiativ. Du trivs i organisationer med många interna kontaktytor och du har god vana från olika ekonomisystem. Det dagliga arbetet sker främst i Navision men även i diverse CRM system.
Du erbjuds:
Du erbjuds en tjänst som ekonomiassistent där du får vara en del av ett positivt och engagerat ekonomiteam. Kundens kontor är beläget i centrala Stockholm och tjänsten omfattar heltid. Vi ser gärna en start i mitten på december alternativt i början på januari 2022. Uppdraget förväntas fortlöpa i 6 månader och där efter finns goda chanser för överrekrytering. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag.
Sökord: Ekonomiassistent, Kundreskontra, Fakturering, Redovisningsassistent, Junior accountant, Accounting clerk, Accounts receivable
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52