Ekonomiassistent inom kundreskontra till centrala Göteboeg

Ekonomiassistent inom kundreskontra till centrala Göteboeg

Arbetsbeskrivning

Till vår kund som sitter i trevliga lokaler i centrala Göteborg söker vi nu dig som har erfarenhet från att arbeta med kundreskontra och som finns tillgänglig omgående. Rollen innebär främst att arbeta med fakturering till kunder i ett 20-tal bolag. Du kommer även att delta i arbetet kring kravhanteringen och med avstämningar i bokslut. Du är också involverad i arbetet med hantering av betalningspåminnelser.

I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt. I övrigt hjälps alla åt på avdelningen och täcker upp för varandra vid behov vilket innebär att du kan behöva rycka in och hjälpa till med andra arbetsuppgifter som finns i teamet. Vår kund har mycket stora flöden vilket ställer krav på struktur, noggrannhet och att våga fatta beslut i vardagen kring arbetsuppgifterna.

Vem vi söker
Du som söker behöver några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Det är viktigt att du känner dig trygg med hantering av stora volymer och flöden och trivs med att arbeta i en roll där du självständigt driver arbetet framåt och samtidigt är en del av en grupp där man tillsammans löser arbetsuppgifterna gemensamt på ett prestigelöst sätt. Har du erfarenhet av systemet Visma Business är det meriterande.

Som person är du noggrann och ansvarstagande samt har förmågan att kombinera detaljer med ett helhetsfokus. Du är prestigelös och social, trivs i en öppen atmosfär och sprider god stämning och positiv energi omkring dig. Då det i rollen ingår mycket kontakter är det viktigt att du kan kommunicera väl och tydligt. Vidare trivs och motiveras du av ett högt tempo samt att arbeta i en föränderlig miljö.

Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag och vi söker dig som är tillgänglig att starta med kort varsel. Uppdraget förväntas pågå minst till och med 31 maj och därefter finns chans till förlängning.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024