OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning:
För kund räkning söker vi en ekonomiassistent till deras kundreskontrateam. Vår kund är en koncern inom IT-branschen och varje teammedlem inom kundreskontran har sina egna bolag där man ansvarar för hela kundreskontraflödet. Du kommer även att arbeta med avstämningar, delaktighet i bokslutsarbete och rapporter direkt till Head of Accounting. Som en del av Finance teamet kommer du också att vara delaktig i att driva processer för digitalisering och förbättringar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Kundreskontra
• Periodiseringar av intäkter
• Avstämningar
• Delaktighet i bokslutsarbete
• Adhoc
Vem är du?
Vi söker dig som har någon form av utbildning inom ekonomi, alternativt relevant arbetslivserfarenhet inom kundreskontra. Fördelaktigen har du tidigare arbetat i en internationell koncern och är van vid att ha många olika kontaktytor. Du känner trygg med att driva dina egna processer och trivs i en snabbfotad organisation där saker kan förändras snabbt. Som person är du självgående, social, prestigelös och kan självständigt driva processer. Du är även lösningsfokuserad, hjälpsam och trivs med att jobba i team. Har du erfarenhet av affärssystemet NAV ses det som meriterande. Vidare talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.
Du erbjuds:
En spännande tjänst som ekonomiassistent inom kundreskontra på en global digital byrå där du kommer att tillhöra ett positivt och engagerat ekonomiteam i ett öppet och hjälpsamt klimat. Kontoret är beläget centralt i Stockholm. Tjänsten omfattar heltid med omgående start. Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta hos vår kund, och för rätt person finns goda chanser till att bli överrekryterad av kund.
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail! För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Winberg på sara.winberg@jurek.se.
Om verksamheten:
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag.
Sökord: Redovisningsekonom, ekonomiassistent, leverantörsreskontra, Redovisningsassistent, Junior accountant, Accounting clerk, Accounts payable
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52