OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent, och är intresserad av att arbeta deltid på ett trivsamt företag på Kungsholmen?
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att arbeta med främst kundreskontra. I dina uppgifter ingår bland annat
- Utskick av kundfakturor
- Vidarefakturering av kostnader
- Fakturaavstämningar
- Filöverföring av fakturor till ekonomisystem
- Betalningspåminnelser
- Övrig adhoc
Du kommer även att få hantera projekt och kunder i vårt system, kundavtal, prisjusteringar mm.
Vår kund är en internationell portal för digitala tidskrifter, och sitter vid trivsamma lokaler på Kungsholmen i centrala Stockholm. Uppdraget omfattar 50-60 %, utifrån överenskommelse, och startar omgående. Uppdraget pågår i 6 månader och för rätt person finns god chans till förlängning.
Din bakgrund
För att lyckas i denna roll tror vi att du har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, gärna inom kundreskontra. Du har god förståelse för det ekonomiska flödet.
Du har en god systemvana samt god förståelse för Excel, och du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Som person tror vi att du är noggrann, prestigelös och har en god social förmåga. Du förstår vikten av att prioritera, och är flexibel i att hjälpa till där det behövs.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-09-15.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.
Titel:
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88