OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven ekonomiassistent inom kundreskontra för kunds räkning till ett bolag i Kista. Som ekonomiassistent kommer du att få ta stort ansvar och arbeta brett i en föränderlig miljö. Du kommer att få vara en viktig del i deras gemensamma utveckling av avdelningen samt få vara med och påverka. Tjänsten är tillsvidare, inleds som konsultuppdrag på 6 månader och sedan rekrytering. Hybrid lösning.
Arbetsuppgifter
• Mailsupport och telefon
• Bedömning av stoppad order pga förfallna fakturor
• Bokslutsarbete – uppbokning befarade kundförluster, avstämning reskontra och diverse interna bokningar.
• Inkassohantering – inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande.
• Proaktiv kundkontakt
• Utredning oplacerade betalningar
• Service interna och externa kunder
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet som ekonomiassistent med en kandidatexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning. Du ska ha erfarenhet av inkasso samt arbetat i stora flöden. Som person är du lugn, ansvarsfull, kommunikativ och lyhörd för din omgivning. Vidare har du en förmåga att planera i ditt arbete och kan arbeta effektivt samt hålla uppsatta mål och deadlines.
Det är meriterande om du har arbetat i Navision och/eller SAP. Du är flytande i svenska i både tal och skrift.
Tjänsten är på heltid med omgående start. De arbetar på kontoret tisdagar och torsdagar. Kontoret är aktivitetsbaserad.
Om Academic Resource
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen. Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön. Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.