OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning:
För kunds räkning söker vi en ekonomiassistent inom kundreskontra. Du kommer att ansvara för kundfaktureringen, avstämning av balanskonton samt ha ett nära samarbete med företagets säljteam och avstämningar kring avtal. Du blir företagets ansikte utåt när det gäller fakturafrågor och du trivs med att ge god service. Du kommer att tillhöra ett ekonomiteam på totalt fyra personer och du rapporterar direkt till redovisningsansvariga.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Kundfakturering
• Avstämningar
• Avtalsavstämningar
• Besvara fakturafrågor via mail och telefon
• Adhoc
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av kundfakturering och en god förståelse för periodisering och momshantering. Du har med fördel erfarenhet av fastighetsbranschen, men det är inget krav. Du trivs med att ha många kontaktytor, både internt och externt och ge god service. Som person är du självgående, social, prestigelös och kan självständigt driva processer. Du är även lösningsfokuserad, hjälpsam och trivs med att jobba i team. Du bör också ha erfarenhet av att jobba i Fortnox.
Du erbjuds:
En spännande tjänst som ekonomiassistent på ett spännande fastighetsbolag där du kommer att tillhöra ett positivt och engagerat ekonomiteam i ett öppet och hjälpsamt klimat. Kontoret är beläget i fina lokaler mitt i centrala Stockholm på gångavstånd från Centralen. Tjänsten omfattar deltid på 80% med omgående start och som förväntas fortlöpa under minst tre månader. Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta hos vår kund.
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail! För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Winberg på sara.winberg@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag.
Sökord: Ekonomiassistent, kundreskontra, Redovisningsassistent, Junior accountant, Accounting clerk,
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52