OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en ekonomiassistent inom kundreskontra. Du kommer sitta inom ett shared service center och tillsammans med ditt team jobba inom kundreskontra där du ansvarar för faktureringen för den svenska marknaden. Du kommer att sköta hela flödet från ax till limpa samt även vara behjälplig vid bokslutsarbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kundfakturering
• Inbetalningar
• Behjälplig vid månad- och årsbokslut
• Avstämningar
• Krediteringar
Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent och i synnerhet inom kundreskontra. Vi kommer se det som meriterande om du tidigare har jobbat på ett SSC eller om du har erfarenhet av Agresso. Som person är du en ansvarstagande teamplayer och du är även noggrann, positiv och kan hantera förändringar. Du är driven och strukturerad och vet hur du ska prioritera dina arbetsuppgifter i en transaktionsintensiv miljö.
Du erbjuds
Du erbjuds en konsultuppdrag med omgående start och förväntas fortlöpa i sex månader. För rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering. Kunden har sitt kontor i Sundbyberg och erbjuder viss flexibilitet kring hemarbete. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Sara Winberg på sara.winberg@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration
Sökord: Ekonomiassistent, leverantörsreskontra, kundreskontra, Accounts receivable, accountant
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52