Ekonomiassistent inom kundreskontra till Hötorget

Ekonomiassistent inom kundreskontra till Hötorget

Arbetsbeskrivning

Är det dig vi söker? Har du praktisk erfarenhet av ekonomiarbete och vill ta dig an rollen som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra? Vi söker en härligt motiverad ekonomiassistent för uppdrag start september och ett år framåt.

Arbetsuppgifter:

I den här rollen som ekonomiassistent ansvarar du för kundreskontra och kommer att tillhöra et team om 10 personer.

Nedan är vilka arbetsuppgifter som ingår i rollen:

- Inkommande betalningar
- Påminnelsehantering
- inkassohantering
- Intern rapportering inför månadsbokslut
- Bokföring och bokslut


Du supportar och stöttar även ditt team med administrativa kontorsuppgifter.

Vem söker vi?

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att passa i rollen som ekonomiassistent bör du vara ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt. Men det är också viktigt att du är en lagspelare som trivs ihop med andra människor.

Vi tror att du är en positiv och noggrann person med grundläggande teoretiska och praktiska ekonomikunskaper. Vi ser gärna att du har arbetat med bokföring och bokslut men det är inget krav att du har arbetat med kundreskontra tidigare. Vidare är det meriterande om du har arbetat på energibolag och om du kan finska.

Som ekonomiassistent hos oss önskar vi att du har systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Det är även viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Viktig information

Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR och start september och ett år framåt. Varmt välkommen med din ansökan och har frågor är du välkommen att kontakta Emma Hultberg på 076 6471641. Tänk på att urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Titel: Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024