Ekonomiassistent inom kundreskontra till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonomiassistent inom kundreskontra till ett internationellt bolag inom marknadsföring. Du kommer att ansvara för kundreskontra och vara en del av bolagets Shared Service funktion där du stöttar du arbetar med flera företagets bolag. Vi söker dig som är tillgänglig omgående! I dina arbetsuppgifter ingår:

• Släppa öppna orderrader
• Boka inbetalningar och utbetalningar
• Påminnelse- och kravhantering
• Räntefakturering
• Rapporter
• Avstämning av reskontran, banken och affiliates.



Vem är du?

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent på detta uppdrag söker vi dig med erfarenhet av kundreskontra från en global miljö. Du har:

• 1-5 års erfarenhet av kundreskontra.
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Erfarenhet av rapportering inom ett större bolag och van vid korta deadlines.
• Goda kunskaper i MS Office-paketet.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska.
• Förstå Shared Service upplägget – service nivåer och inställning, flerföretagshantering.

För att passa in hos vår kund måste du vara självgående, engagerad, serviceinriktad och initiativtagande. Du är flexibel, har skinn på näsan och orädd att ta kontakter både internt i Stockholm och mot övriga utländska marknader. Vidare söker vi dig som har hög integritet, är professionell och mån om att leverera i tid! Du måste vara tillgänglig med kort varsel då tjänsten kommer att påbörjas så snart som möjligt.


Du erbjuds

I den här tjänsten kommer du att anställas av Jurek Rekrytering & Bemanning som konsult och vara uthyrd till vår kund i ca 6 månader med chans till rekrytering direkt hos kund därefter.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf, via mail: thomas.eklof@jurekbemanning.se.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se.





Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj. Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra.

Start:

Omgående!

Lön:

Enligt ök.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 22 april 2015

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


21 november 2024