Ekonomiassistent inom kundreskontra till Peab i Ängelholm

Ekonomiassistent inom kundreskontra till Peab i Ängelholm

Arbetsbeskrivning

Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar och interagerar med sina medarbetare! Som branschledande i Norden fortsätter Peab att fokusera på att ligga i framkant med sina 15 000 medarbetare. Det finns nu möjlighet för dig som vill fortsätta din ekonomikarriär på ett stort och spännande bolag att omgående ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm! Ansök redan idag, vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Som börsnoterade vid NASDAQ Stockholm är Peab en väletablerad verksamhet med ett stort hjärta. I Valhall Park utanför Ängelholm arbetar koncernens nordiska shared service center Peab Support. Ekonomiavdelningen som består av leverantörsreskontra och kundreskontra arbetar dagligen med att supportera organisationen och dess olika bolag i ekonomiska ärenden i en utvecklande anda. Här finns det ett stort engagemang med spetskompetens!

Academic Work söker därav för Peabs räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom kundreskontra. Tjänsten startar omgående och vi söker dig som är intresserad av att ta dig an en roll med positiv energi i en utvecklande miljö. I denna tjänst får du ta klivet in i en supporterande ekonomiroll på en stor ekonomiavdelning som ger dig en möjlighet att både växa och ta ansvar. Det är viktigt att du känner dig trygg i dina ekonomikunskaper, har en god systemförståelse och kan hantera större flöden. Som ekonomiassistent hos Peab arbetar du i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt.

Kontrakt kommer att skrivas initialt på 6 månader som konsult hos oss. Tjänsten är stående och därmed inget vikariat vilket banar väg för ett potentiellt långsiktigt samarbete mellan dig och Peab om allt rullar på som det ska. Möjligheten finns även för dig att bli tillsvidareanställd via oss på Academic Work som konsult. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som ekonomiassistent kommer du bland annat arbeta med att:


* Sköta kundfakturering
* Registrera inbetalningar
* Sköta avstämningar och underhåll av reskontra
* Kontera fakturor, sköta påminnelser och inkasso
* Övrig ekonomisk administration


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH
- Har erfarenhet av att arbeta med administration, önskvärt inom ekonomi
- Har en god systemförståelse och är trygg i att arbeta med större flöden
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift då båda språk används i det dagliga arbetet

Det är även meriterande om du har goda erfarenheter av Excel. Stor vikt i denna process kommer däremot läggas på din motivation och inställning för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med goda chanser till förlängning
* Placering: Ängelholm
* Övrigt: Under processens gång kommer du utöver att träffa oss och kund på intervjuer även att genomföra ett logik- och personlighetstest.
* Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult via oss på Academic Work. Rekryteringsprocessen hanteras av oss och Peabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 12 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024