OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar och interagerar med sina medarbetare! Som branschledande i Norden fortsätter Peab att fokusera på att ligga i framkant med sina 15 000 medarbetare. Det finns nu möjlighet för dig som vill fortsätta din ekonomikarriär på ett stort och spännande bolag att omgående ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm! Ansök redan idag, vi går igenom urvalet löpande!
OM TJÄNSTEN
Som börsnoterade vid NASDAQ Stockholm är Peab en väletablerad verksamhet med ett stort hjärta. I Valhall Park utanför Ängelholm arbetar koncernens nordiska shared service center Peab Support. Ekonomiavdelningen som består av leverantörsreskontra och kundreskontra arbetar dagligen med att supportera organisationen och dess olika bolag i ekonomiska ärenden i en utvecklande anda. Här finns det ett stort engagemang med spetskompetens!
Academic Work söker därav för Peabs räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom kundreskontra. Detta är en möjlighet för dig som är intresserad av att ta dig an en roll med positiv energi i en utvecklande miljö. I denna tjänst får du ta klivet in i en supporterande ekonomiroll på en stor ekonomiavdelning som ger dig en möjlighet att både växa och ta ansvar. Det är viktigt att du känner dig trygg i dina ekonomikunskaper, har en god systemförståelse och kan hantera större flöden. Som ekonomiassistent hos Peab arbetar du i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt.
Kontrakt kommer att skrivas initialt på 6 månader som konsult hos oss. Tjänsten är stående och banar väg för ett potentiellt långsiktigt samarbete mellan dig och Peab om allt rullar på som det ska. Möjligheten finns även för dig att bli tillsvidareanställd via oss på Academic Work som konsult. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Sköta kundfakturering
* Registrera inbetalningar
* Sköta avstämningar och underhåll av reskontra
* Kontera fakturor, sköta påminnelser och inkasso
* Övrig ekonomisk administration
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH
- Har minst ett års erfarenhet av att arbeta inom kundreskontra
- Har en god systemförståelse och är trygg i att arbeta med större flöden
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift då båda språk används i det dagliga arbetet
Det är även meriterande om du har goda erfarenheter av Excel. Stor vikt i denna process kommer däremot läggas på din motivation och inställning för tjänsten samt dina personliga egenskaper.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Ansvarstagande
- Flexibel
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Peab och deras samhällsarbete här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231