OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har erfarenhet av kundreskontra till ett uppdrag med start i juni och sex månader framåt, för rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering.
Om rollen:
Som ekonomiassistent ingår du i ett team på ett tre personer på en ekonomiavdelning inom service och kontor branschen. Du har tidigare erfarenhet av kundreskontra, löpande bokföring, avstämningar, uppföljningar och betalningar.
Rollen innebär att självständigt hantera kundreskontran från ax till limpa samt andra arbetsuppgifter såsom;
- Kundinbetalningar
- In och utgående kravhantering
- Fakturering
- Inkassohantering
- Löpande bokföring
- Uppföljning av förfallna kundfakturor
- Avstämningar vid bokslut
Vi ser fördel om du har kunskaper i Excel och tidigare arbetat i Fortnox. Har du arbetat inom besöksnäringen tidigare är det meriterande.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av liknande uppgifter, samt har god förståelse för flödet i sin helhet. Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad samt är trygg och självgående i ditt arbete. Vidare har du en känsla för service och trivs bra med att ha många kontaktytor.
Låter detta intressant? Sök då redan idag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Atena Vinogradova på 072-394 33 22. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88