Ekonomiassistent inom kundreskontra till Staples

Ekonomiassistent inom kundreskontra till Staples

Arbetsbeskrivning

Vill du anta nya utmaningar inom ekonomi och har siffersinne? Har du dessutom erfarenhet från kundreskontra?

Vi söker en ekonomiassistent till avdelningen för kundreskontra hos vår kund Staples centralt i Borås. Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!


Om vår kund
Staples är marknadens ledande leverantör av produkter och lösningar inom kontor, städ & hygien, kök & servering, skola & förskola, möbler, förpackningsmaterial, sjukvård & omsorg, IT- tillbehör och Profil/branding, för dagens och morgondagens arbetsplatser.
Vi är övertygade om att rätt utrymmen på din arbetsplats ger dig förutsättningarna för att trivas. Som vi säger – ”When your space works, everything works”.
Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Våra kunder kan handla där det passar dem bäst; i våra 10 butiker, via säljare, kundtjänst eller direkt på nätet, läs mer på www.staplesadvantage.se
Staples Sverige och Danmark har sitt huvudkontor i Borås, ett toppmodernt lager i Växjö och säljkontor i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Tillsammans är vi närmare 400 anställda

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter och ansvarsområden

• Kundreskontrahantering
• Inbetalningar, utbetalningar
• Inkasso och kredithantering
• Bevakning och Indrivning av kundfordringar
• Kreditlimiter i anslutning till orderhantering

Tillsammans med gruppen inom kundreskontra ansvarar du för att få ett stabilt betalningsflöde genom att med jämna mellanrum ser över och förbättra rutiner och processer. Vidare arbetar du även för att aktivt bidra till att upprätta långsiktiga kundrelationer och skapa förtroende gentemot kunder.

Dessutom kommer du att ansvara för att företagets policys, samt lagar och regler efterföljs i de land de verkar i. Du förväntas också i denna roll att kunna arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom en ekonomiavdelning. På kontoret i Borås ansvarar kundreskontran för Sverige.


Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom kundreskontra. Som person är du noggrann, strukturerad, positiv, driven och innehar en mycket god förmåga att kommunicera. Vidare är du skicklig i Excel och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Du trivs med att arbeta i team samtidigt som du tar eget ansvar över dina arbetsuppgifter. Dessutom är du van att arbeta i ett högt tempo och mot deadlines. Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.

Villkor:
För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv, och vara uthyrd som konsult till kundföretaget under uppdraget.

Start: Omgående.
Ort: Borås.
Omfattning: Heltid.
Arbetstider: Måndag – fredag 08:00-17:00.
Löneform: Fast.


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du erbjudas en tillsvidareanställning via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Johansson

Corinne Johansson

Therese Brundin
070-964 42 10
Marie Wikström

Lotta Preijde

Lotta Preijde

Anna Rapp

Kristina Halovanic
0732-541481
Annika Wånghed Muskantor
070-586 40 04
Gabriella Helgesson Eilind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

Skaraborgsvägen 3B, Borås
None

Postadress

Skaraborgsvägen 3B
Borås, 50630

Liknande jobb


21 november 2024